Niittylöllyntää

lauantai 24. heinäkuuta 2010

Tänään on ollut tämän kesän ensimmäinen päivä, joka on todella muistuttanut syksystä. On saanut vetää villasukat jalkaan ja villatakin (eilinen löytö !) päälle, ja silti vielä on välillä paleltanut. Minusta on kiva olla kylmissään ja näyttää hassulle kun vaatekerroksia on miltei tuhansia.

Photobucket

Minä olen henkeen ja vereen syksyihminen, pidän siitä pakkasen ja helteen välimaastosta. Ei ole kylmä, mutta ei lämminkään, ja sama kuvaus sopii mieleenkin: ei ole vielä keskellä talvimasennusta ja joulustressiä, ja kesän ehkä erikoiset, mutta kuitenkin niin harvinaiset päivät ovat takana. Eletään arkea, on koulu ja kiireet. Minä olen nimittäin henkeen ja vereen kouluihminenkin. Tarkat kellonajat ja määrätyt tehtävät. Rakastan sitä tunnetta kun saa ratkaista tehtäviään erilaisesti, luovasti ja omalla tyylillään: erottua omalla tavallaan joukosta.

Opiskeluista puheen ollen, syymme Valkeakoskella oleiluun on maanantaina alkava kansalaistiedon kurssini. Olen jo tutustunut muutamaan ihmiseen facebookryhmässämme ja en kerta kaikkiaan malttaisi enää odottaa ! Pääsemme täyshoitoon kuuntelemaan ajankohtaisia luentoja ja keskustelemaan yhteiskunnallisista asioista. Ei ehkä unelmaloma jokaiselle, mutta minulle kyllä.

Photobucket

kengät, second hand, 1 e
villasukat, kellari
housut, Vila, 60 e
villatakki, second hand, 1,80 e
toppi, KappAhl, joulualet 09
huivi, second hand, 1 e
kynsilakka, second hand, 0.50 e
huivi, ala-aste :]]]

Iskeekö sinuun syksy, koulu ja kylmä ilma ?

12 kommenttia

  1. minä tykkään syksystä ja koulusta ja kylmästä ilmasta, oi kyllä! niin kauan kunnes kusen kaikki koulujutut ja sitten menee kaikki pyllylleen enkä osaa mitään :< ja voi ahhh kuinka unelmalomaaaaaaa ajankohtaiset asiat & yhteiskunta ♥

    VastaaPoista
  2. syksy on ihana ja tuo villatakkisi myös!

    VastaaPoista
  3. Rakastan syksyä yli kaiken! Ja sen ihania värejä ja kun saa pitää villasukkia jalassa ja maassa lohuvia lehtiä ja viileää ilmaa jajaja omnom :)

    mut arvaa mitä? Pidän myös sun tästä sun blogistasi tosi paljon :D

    VastaaPoista
  4. Roosa: tänä vuonna et feilaa koulun kanssa, minä kannustan !

    miau: kiitos, eikö olekin aika löytö !

    jeippi: ihana kommentti, noita kaikkia minäkin rakastan. ja kiitos kun pidät :---D

    VastaaPoista
  5. minä pidän myös hirmuisen kovasti syksystä!! olen oikeasti aina kovalla innolla menossa takaisin kouluun loman jälkeen, pidän koulusta ja opiskelustakin oikeasti vaikka välillä valitan. syksyllä voi pukeutua sävy sävyyn puiden kanssa ja olla keltainen punainen ruskea! minä pidän paljon enemmän syys- kuin kesävaatteista, pidän siitä että on vähän viileää ja voi pukea monta kerrosta vaatetta päälle, paidan ja neuletakin ja villapaidan ja villasukat (pidän niitä usein kesälläkin) ja kieputtaa huivin kaulaan ja hymyillä syksyhymyjä jokaiselle vastaantulijalle ja syödä omenoita koulumatkalla! tänä syksynä tahdon myös hankkia hienot kumisaappaat joissa voin kulkea.

    VastaaPoista
  6. HIphip hei.

    Minä en ole ennen kommentoinut sinulle kun olen semmoinen hienovarainen innostuja ja ilmiannan itseni vasta kun olen tutkinut maaperää ja todennut että nyt on uskaliasta rantautua.

    Nyt minä haluan kommentoida.

    Olen itse myös syksyihminen. Silloin saa laittaa sukkahousuja kaksinkerroin, käyttää hameita, säärstimiä, pitkähihaisia ja villapaitoja ja isin nuoruusaikaista prätkärotsia kaikkia kerralla. Tuuli puhaltelee suloisesti naamalle, olo on autuas ja luonto yhtä karnevaalia. Alkusyksystä saa poimia viinimarjoja, mustikkaa, vattua ja puolukkaa ja metsässä tuoksuu ihanan täyteläiselle. Voikukista tulee puhalluskukkia ja harakanpoikasetkin ovat oppineet ääntelemään siihen malliin että voimme pitää makuuhuoneen ikkunaa auki öisin. On myös ihana kun saa vaihtaa kesäpeiton talvipeittoon! Tykkään nukkua raitista ilmaa hengittäen mutta villasukat jalassa ja paksu täkki korviin asti vedettynä.

    Olen ehkä maailman onnekkain tyttö kun jäin juuri eilen kesälomalle ja se sattui tämmöiselle ihanalle syksyyn johdattelevalle ajanjaksolle.

    Niin ja minä muuten olen ihastunut kasvonpiirteisiisi, maanläheisiin väreihin asuissasi, kerrospukeutumiseesi, rentoon kirjoitustyyliisi ja söpöihin valokuviisi. Ne ovat saaneet minut innostumaan blogistasi ja sinusta, joka olet käytännössä minulle ventovieras ihminen. Tulen lukemaan tätä jatkossakin ja ehkä kommentoimaankin uskaliaammin. =)

    terveisin, Minttu-Maaria
    (nyt leipomaan jalopeno-polarjuusto-pitsaa!)

    VastaaPoista
  7. Salaa toivon, että koulu alkaisi ja tulisi syky. Kuitenkin jos joku kysyy odotanko koulua, totean niille mielummin lomailevani ainaisessa kesässä. Tänä syksynä aijon uusia kirjastokorttini ja viettää aika kirjojen parissa ja viedä viimeisen kouluvuoden kunnialla loppuun, yllättävän nopeasti on jo 2 vuotta kulunut :o

    VastaaPoista
  8. nuorallatanssija & Minttu-Maaria: en kerta kaikkiaan voisi olla rakastumatta kommentteihinne palavasti, syvästi ja hartaasti !

    viv: minuakin odottaa kirjainen syksy ja koko vuosi.

    VastaaPoista
  9. aa Jeminaa oot ihana! t. Saana

    VastaaPoista
  10. Ihan mahtava tyyli näissä kuvissa, tulee mielen vähän flower power 8-)

    VastaaPoista
  11. Voii kun olet söpöinen, rakastan tätä kuvaa ja sun vaatteita ja sua

    VastaaPoista