Oodi minun Suomelleni

maanantai 6. joulukuuta 2010



Minun Suomeni on kaunis,
ja minä rakastan kauniita asioita.

Minun Suomeni on kaunis,
koska se tietää mitä hyvyys ja usko ovat.

Minun Suomeni tietää myös mitä toivo tarkoittaa,
ja mitä kaikkea se pitää sisällään.

Minun Suomeni tietää mitä kauneus on,
sillä sen kuunnellessa tuulen tuomia viestejä maailmalta,
se kuulee viestejä kauneudesta.

Minun Suomeni tietää mitä rakkaus on,
sillä sen katsellessa itsestään, toisistaan ja luonnosta huolehtivia ihmisiä,
se näkee rakkautta.

Minun Suomeni ei ole vain talvisota, sisu ja Kekkonen,
vaan minun Suomeni on myös Eurooppa, avoimuus ja suvaitsevaisuus.

Minun Suomeni arvostaa perinteitä,
mutta rakastaa myös uusia ajatuksia, ideoita ja asioita,
meiltä ja maailmalta.

Minun Suomeni tietää mitä hymy on,
joka aamu sen sanoessa huomenta ystävilleen ympäri maailma,
se näkee hymyjä.


Mitä kauneinta itsenäisyyspäivää !

1 kommentti